:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

XPDC EDARAN RISALAH ANTI-ZINA
Sabtu, April 10, 2010




Pantai Telok Gadong; PAKA: Jumaat Petang; Edaran Risalah Anti Zina telah dilaksanakan dengan penerimaan yang baik di kalangan pelajar-pelajar yang belajar di Universiti Institut Teknologi Mara (UITM), Cawangan Dungun, yang berada di kawasan DUN Paka oleh Pemuda PAS Dun Paka.

Mau tidak mau, perkara ini mesti diambil berat oleh Pemuda PAS Dungun, khusus Pemuda PAS Dun Paka. Dan inilah antara peranan PAS, bukan setakat terlibat dalam Politik dan Tarbiyyah, jua mesti libatkan ke medan Dakwah. Turut serta dalam edaran tersebut adalah Ketua Pemuda PAS Kawasan Dungun, Ust Jamaluddin Jusoh.

Budaya couple di kalangan pelajar UITM, sudah menjadi kebiasaan. Walaupun foto budaya mereka tidak dapat nak diambil, kerana pemuda-pemuda PAS sibuk menyebarkan risalah tersebut. Tetapi kegerimasan pihak kami amat terasa, dengan pelbagai gelagat yang dipersembahkan oleh mereka sejurus menerima kedatangan risalah tersebut.

Apa-apa pun, insyaAllah, edaran ini akan diadakan secara berkala, untuk memastikan bahawa gejala 'buang anak' kesan zina yang dilakukan tanpa rasa malu, dan terlalu ikutkan hawa nafsu dapat dielakkan di atas muka bumi Allah ini. Jua masalah sosial yang menyebabkan runtuhnya akhlak di kalangan remaja dapat dikurangkan.


posted by Abu Mus'ab @ 10:19 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::