:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

MUSIBAH AKAN MENIMPA APABILA ...(II)
Sabtu, April 04, 2009


Musibah Akan Menimpa Apabila ...


Renungilah sabda Nabi Muhammad SAW yang diriwayatkan oleh Imam Tirmizi yang bermaksud: "Dari Abdullah bin Umar r.a berkata: Rasulullah SAW datang kepada kami dan berkata: "Wahai kalangan Muhajirin, 5 perkara (golongan), kamu akan binasa jika kamu dibalakan dengannya dan aku berlindung daripada ianya berlaku ke atas kamu ;

1- Tidaklah zahirnya perkara keji dalam sesuatu kaum itu sehinggakan mereka terang-terang melakukannya melainkan mereka akan ditimpa penyakit taun dan penyakit yang tidak pernah berlaku sebelum mereka.

2- Tidaklah mereka mengurangkan timbangan dan ukuran melainkan mereka akan dibalakan dengan tahun-tahun kebuluran dan kepayahan serta kezaliman pemerintahan ke atas mereka.

3- Tidaklah juga mereka menahan dari membayar zakat harta mereka melainkan mereka akan ditahan dari menerima hujan dari langit yang mana kalaulah tidak kerana binatang-binatang ternakan, nescaya akan terus tidak diturunkan hujan.

4- Tidaklah mereka membatalkan perjanjian (amanah) dengan Allah taala dan RasulNya melainkan Allah akan menjadikan musuh mereka berkuasa ke atas mereka lalu mereka akan merampas apa yang sebelumnya berada dalam tangan mereka.

5- Dan juga tidaklah pemimpin mereka menghukum dengan bukan kitab Allah (al-Quran) dan memilih-milih apa yang diturunkan Allah melainkan Allah akan menjadikan berlakunya penindasan antara sesama mereka sendiri".

Bersambung ...

posted by Abu Mus'ab @ 10:09 PG  
4 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::