:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

GREEN BEAN SOY DRINK
Jumaat, Mac 27, 2009

GREEN BEAN SOY DRINK

Salam semua. Kali ini saya nak sentuh tentang minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yang tak asing lagi di rantau ini khususnya Singapura dan Malaysia .

Pernahkah anda dengar tentang keluaran produk minuman YHS yang terkini, khususnya minuman kacang soya fusion dgn kacang hijau? Jika anda di Singapura, harap-harap baca dulu ya, bahan-bahan yang terkandung dalam minuman ini.


Semasa saya ke salah sebuah pasaraya tempatan, terpandang saya ke arah minuman ini yang saya fikir adalah salah satu lagi keluaran terbaru YHS. Iyerlah, apalah bahan yang nak dibubuh dalam minumankan? So I pick up one and brought to office. Tapi, bila saya baca ingredientsnya......


Cuba lihat dekat-dekat.....


Apa kejadah ni? Dah takde lagi ke sumber yang baik, yang murni, yang halal, dari mana pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber untnk membuat produk minuman mereka???? Tidakkah mereka peka dengan pengguna-pengguna Islam yang sememangnya ramai telah terbiasa dengan minuman yang mereka bekalkan atas jenama YHS??? Belek punya belek.....hah, patutlah. Minuman ni diperbuat di China, negara yang dah memang tersohor bubuh melamine dalam susu!!



Apapun, saya sekadar berkongsi info dan diharap sesiapa yang teringin nak merasa minuman jenama YHS "Green Bean Soy Drink", lupakan sajalah niat anda tu. Tak berbaloi bahan yang haram jika memasuki dalam tubuh badan kita ni!! Harap dapat sebarkan info ini terutama sekali kepada anak-anak kita yang mungkin kurang arif tentang perkara ini.

posted by Abu Mus'ab @ 9:51 PG  
3 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::