:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

KENAPA ULAMA, USTAZ TOLAK UMNO
Sabtu, Mac 28, 2009


Kenapa Ulama / Ustaz TIDAK Sokong UMNO



Bukan nak menyahut, tapi nak beritahu bahawa perwakilan UMNO yang melakarkan ucapan dan sengaja menimbulkan tanda tanya di kalangan semua para perwakilan yang hadir itu, memang jahil dan tidak berilmu agama. Nampak sangat UMNO tidak menekankan soal aqidah dalam diri ahli-ahli yang menganggotainya.

Dan memang perjuangan UMNO adalah perjuangan yang berasaskan sekular, liberal dan semangat kebangsaan semata-mata. Dalam Islam, Nabi Muhammad SAW melarang umatnya berjuang, mati, hidup di atas dasar kebangsaan. Hukumnya adalah HARAM.

Mana mungkin, orang yang belajar agama, alim ulama, ustaz dan ustazah yang ada Ijazah Usuluddin, Syariah dan Pengajian Islam boleh menyokong dan mendokong perjuangan UMNO. Dah al-Quran melarang, dah Nabi Muhammad SAW melarang, dah Jumhur Ulama' melarang, larang daripada menyokong dan mendokong perjuangan yang diasaskan Yahudi dan Amerika, perjuangan yang menindas rakyat, menzalilmi rakyat, dan perjuangan memperhebatkan segala gejala yang merosakkan Islam. ISLAM LARANG perjuangan sedemikian. Maka para Ulama', ustaz dan ustazah yang hatinya mendapat hidayat dan taufik Allah taala, akan akur dan pratikkan segala arahan dan larangan dari Allah, Rasul dan Jumhur Ulama'.

Sebab itulah golongan ulama', ustaz dan ustazah ni TOLAK UMNO. Kalu ada yang menyokong dan mendokong UMNO pun, individu itu telah hanyut dengan dunia; pangkat, jawatan, harta-benda. Bahkan dengan tegas saya katakan bahawa individu ini hatinya telah mati, matanya telah buta, telinganya telah pekak, walaupun pada zahirnya semacam normal. Dan ilmunya telah melaknat dirinya sendiri sehingga menyebabkan dia sesat sesesatnya. Dan saya mendoakan agar Allah taala membuka hatinya supaya sedar dan insaf seterusnya kembali ke jalan yang diredhai Allah taala.

Dasar UMNO adalah perlembagaan rekaan manusia. Adapun dasar PAS atau mana-mana Parti Islam adalah al-Quran, as-Sunnah, Jumhur Ulama, dan Qias. Inilah dasar atau panduan yang Allah taala redhai. Saya berharap dan mendoakan agar UMNO yang berada di dalam kepimpinan Najib ini akan terkubur, binasa, musnah, dan akhirnya lupus. Akhirnya pemerintahan Islam yang menggantikannya iaitulah Parti Islam Semalaysia PAS.

posted by Abu Mus'ab @ 2:40 PTG  
5 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::