:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

MUSIBAH AKAN MENIMPA APABILA ...
Jumaat, April 03, 2009

Musibah Akan Menimpa Apabila ...


Malapetaka dan musibah yang sedang menimpa manusia di dunia sekarang samada orang Islam atau orang Kafir adalah kerana disebabkan angkara kejahatan dan maksiat yang dilakukan oleh sesetengah manusia. Ini telah dinyatakan dalam al-Quran dalam ayat 41 Surah ar-Ruum yang bermaksud: "Telah timbul pelbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan-tangan manusia. Ini kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang telah mereka lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat)".

Sekarang, dengan peralihan kuasa baru Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 ke tangan seorang manusia yang saya sendiri berpandangan bahawa manusia yang tak layak untuk memikul amanah besar ini. Seluruh rakyat jelata yang berada di Malaysia samada di pedalaman ataupun bandar adalah berada dalam tanggungjawab Perdana Menteri yang ke-6 ini. Saya nak tanya, adakah YAB mampu menjawab persoalan Malaikat Munkar dan Nakir semasa di alam Barzakh nanti ketika ditanya tentang pelaksanaan amanah terhadap masyarakat Malaysia? Dalam keadaan YAB berada dalam situasi peribadi yang amat menjijikkan sekarang ini, dengan kes pembunuhan Altantunya dan pembelian kapal selam yang belum selesai, Patutkah?

Saya sengaja bertanya demikian walaupun saya dah tahu Perdana Menteri ke-6 memang kehidupannya mirip kepada kehidupan orang bukan Islam walaupun dia mengaku dia orang Islam. Mudah-mudahan kepimpinan Malaysia yang baru akan menunaikan amanah dengan berpandukan al-Quran dan as-Sunnah walaupun saya tahu mereka ini tidak akan berbuat demikian. Inilah akibat kepada orang Islam di Malaysia apabila ajaran Islam tidak dijadikan panduan yang utama. Mendapat pemimpin yang cerdik tapi jahil Islam. Bergembira Yahudi laknatullah. Celaka sungguh ! Bersambung ...
posted by Abu Mus'ab @ 11:38 PG  
1 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::