:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

HARI PENAMAAN CALON
Rabu, April 01, 2009

Penamaan Calon Bukit Gantang


Walaupun hari ini dah masuk hari ke-4 berkempen, disebabkan tak sempat nak update blog ini, kerana terpaksa bergegas ke airport untuk mencari ' sesuap nasi ', jadi sekarang barulah saya berpeluang untuk update kan blog ini.

Jam 8.30 malam, malam penamaan calon, saya bersama-sama sahabat-sahabat yang lain menaiki bas ke Bukit Gantang. Jam 5 pagi, Alhamdulillah sampai ke Bandar Taiping. Sibuklah mencari tempat untuk tunaikan Solat Subuh. Terpaksa mencari di luar bandar. Jam 7 pagi, mula berarak ke Tempat Penamaan Calon. MasyaAllah... Suasana lebih dari yang dijangkakan. Kata SMS Berita Harian, 2000 penyokong UMNO manakala Pakatan Rakyat 3000 orang. Confirm pelawok.

Terus-terang saya katakan, kehadiran penyokong Pakatan Rakyat adalah melebihi 100 000 orang. Sedangkan UMNO tak sampai 5000, boleh jadi tak sampai 1000 orang. Memang amat memalukan bagi UMNO. Takda orang nak sokong UMNO. Nak angkat bendera pun kene beri upah. Takda upah, siapa yang nak angkat bendera parti Toghut ini.

Suasana tika itu amat memukau kepada sesiapa yang berada pada masa itu. Bagi saya, itulah suasana hari penamaan calon yang amat berprestij di abad ini. Apa tidaknya, suasana macam nak tonton perlawanan bola sepak. Masalahnya, bola takda, di tengah-tengah hanya ada puak-puak cari makan iaitu FRU dan Polis, yang dipaksa. Kalu tak duduk situ, kene pecat lak. Apa kejadah lah punya menatang Kerajaan UMNO ni. Puak penyokong UMNO yang bodoh dan jahil ni pula duduk menghala ke cahaya matahari yang semakin memanas.

Ayunan ombak yang dilaksanakan oleh tentera Islam yang berada di atas bukit, ibarat Bukit Uhud, memecahkan kesunyian tentera Islam yang berada di atas padang, dan menggerunkan tentera Kuffar UMNO di sebelah sana. Dalam strategi peperangan, mana-mana yang dapat menguasai bukit, maka dia lah yang akan menang. Hah ! Camna kawan-kawan UMNO? Taubat la...

Alhamdulillah, suasana tika itu berakhir dengan penerimaan Calon PAS dalam PRK kali ini, YAB Ir Mohd Nizar sebagai calon PAS yang akan bertanding dalam PRK ini, menentang calon UMNO, keturunan mamak, dan BEBAS, Payung Hitam. Semoga PAS Menang dalam PRK kali ini dengan kejayaan Hetrik rentetan 2 kemenangan sebelum ini. InsyaAllah... TAKBIR !!!
posted by Abu Mus'ab @ 11:17 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::