:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

ANAK BUAH SYAITAN
Rabu, Jun 02, 2010

Anak Buah Syaitan

Kehebatan ayat-ayat Allah taala yang terkandung di dalam al-Quran al-Karim tiada bandingannya dengan mana-mana keterangan atau ungkapan. Apatahlagi keterangan dan ungkapan tersebut lahir daripada lidah-lidah manusia yang sedia maklum memiliki aqal yang amat terhad dan terbatas.

Perbincangan tentang 'Anak Buah Syaitan' amat menarik perhatian saya dan ingin sekali saya nak kongsikan perkara ini kepada sahabat-sahabat yang memiliki aqal fikiran yang waras, yang diamanahkan oleh Allah taala untuk memikirkan segala ketentuan-Nya.

Merujuk kepada Firman Allah taala di dalam Surah al-Imran, ayat 175 yang bermaksud: "Sesungguhnya (pembawa berita) yang demikian itu ialah Syaitan yang (bertujuan) menakut-nakutkan (kamu terhadap) pengikut-pengikutnya (kaum kafir musyrik). oleh itu, janganlah kamu takut kepada mereka, tetapi takutlah kepadaKu (jangan cuaikan perintahKu), jika betul kamu orang-orang yang beriman."

Mengenai huraian ayat ini adalah segala apa yang dikatakan orang kepada kamu, bahawa orang-orang Kafir ( juga orang yang menentang Islam) itu telah berkumpul untuk memerangi kamu, maka takutlah kamu kepada mereka! Ini sebenarnya adalah kata-kata Syaitan untuk memomok-momokkan dan menakut-nakutkan kamu, yang disampaikan oleh anak-anak buahnya dan penyokong-penyokongnya daripada golongan kaum musyrikin.

Mereka telah meragu-ragukan kamu dengan dakyah mereka yang palsu, kononnya jumlah musuh tersangat ramai, kekuatan mereka hebat yang tersangat dahsyat, tidak lain tujuannya supaya orang Islam yang beriman lemah semangat, lalu membatalkan rancangan yang telah kamu atur untuk menemui mereka.

Oleh sebab itu, janganlah kamu takut kepada mereka dan janganlah hiraukan kata-kata mereka, bahkan yang selayaknya kamu takuti adalah Allah taala jua, kerana kamu adalah anak buah-Nya dan Allah taala itu adalah pemimpin kamu. Hanya dengan sebab kamu takutkan Allah taala iaitu tidak berani menyalahi segala arahan dan larangan-Nya, itulah tandanya kamu orang beriman.

Tuntasnya di sini, bolehlah kita mengambil panduan dan pedoman, janganlah kita menjadi di antara mereka yang melemahkan perjuangan Islam, membantutkan kerja-kerja Islam, dan menghalang orang yang berjuang Islam daripada menegakkan yang ma'ruf dan mencegah kemungkaran. Kerana dengan berbuat demikian, menstatuskan diri sebagai 'Anak Buah Syaitan'.

Sesungguhnya mereka yang berkeadaan meragu-ragukan orang Islam apatahlagi orang yang beriman, dengan ucapan yang berbaur melemahkan Islam, contohnya: "Islam tidak akan menang ... Sekiranya Islam menang, akan berlakunya peperangan... Jika hukum Islam ditegakkan, kita tidak akan maju... Kalu hukum hudud dilaksanakan, negara akan huru-hara dan tidak akan aman dan selamat macam hari ini..." , ungkapan ini sebenarnya lahir dari Syaitan Iblis laknatullah, maka sahlah mereka adalah 'Anak Buah Syaitan'.

Persoalan sekarang, realitinya, hakikatnya. Siapa dia 'Anak Buah Syaitan' ni. Tentunya bagi pandangan saya tak lain tak bukan, adalah kerajaan UMNO yang memerintah Malaysia hari ini. Yang dipimpin oleh pendokong-pendokong tegar yang terang-terang menolak ayat-ayat Allah taala, undang-undang Allah taala, pelaksanaan Syariat Allah taala, dan menjadikan Yahudi dan Amerika, iaitu musuh utama Islam, sebagai rujukan dan tempat meminta bantuan, pertolongan dan tunjuk ajar.

Kita dilarang sama sekali bersama-sama dengan mereka, bersekongkol dengan mereka, menyokong mereka, bahkan dilarang sama sekali cenderung kepada mereka. Ini terbukti dengan firman Allah taala di dalam Surah Hud ayat 113 yang bermaksud: "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang membuat kezaliman, kelak kamu akan dikenakan api Neraka". Larangan cenderung, apatahlagi menyokong dan mendokong!

Al-Quran dan as-Sunnah saw adalah panduan dan pedoman dalam semua aspek kehidupan seharian. Akhirnya jangan jadikan anda yang berstatuskan 'Anak Buah Syaitan'.
posted by Abu Mus'ab @ 3:50 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::