:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

KEMBALILAH KEPADA AL-QURAN
Rabu, Mac 11, 2009


Kembalilah Kepada Al-Quran


Dalam keadaan sekarang yang melihat kepada ramai orang Islam yang mudah terkena virus-virus yang sengaja dilancarkan oleh musuh utama Islam Yahudi laknatullah, yang dijanakan oleh proksi-proksinya di negara Islam sedunia khusus di Malaysia, menggambarkan bahawa orang Islam zaman sekarang amat jauh dengan ajaran al-Quran al-Karim.

Segala masalah yang berlaku dalam aspek ekonomi, pendidikan, politik, sosial, jenayah dan seumpamanya, penawarnya adalah tidak lain tidak bukan al-Quran al-Karim. Ini bertepatan dalam al-Quran yang menyebut dalam surah an-Nisa' ayat yang ke-59 yang bermaksud: "Sekiranya sesama kamu mengalami percanggahan pendapat dalam sesuatu masalah, maka kembalilah (rujuklah) kepada Allah taala (al-Quran) dan Rasul-Nya (as-Sunnah), itupun sekiranya kamu beriman kepada Allah dan Hari Qiamat".

Sekarang jelaslah yer, akan WAJIBnya kita orang Islam mesti jadikan al-Quran sebagai bahan rujukan utama. Jika sekarang dalam masalah ekonomi yang merosot, maka jalan penyelesaiannya adalah Kuatkuasakan PENGHARAMAN RIBA di semua institusi kewangan di Malaysia ini. Dalam masalah pendidikan, berkait dengan PPSMI, mansuhkannya, gantikannya dengan perbanyakkanlah matapelajaran yang berkait dengan al-Quran dalam pembelajaran pelajar-pelajar di semua peringkat.

Dalam masalah Sosial, adakan Kempen TUTUP AURAT bagi lelaki dan perempuan. Gunakan semua media-media yang ada sekarang. Begitu juga dalam masalah Jenayah, Kuatkuasakan Hukum Hudud, Qisas dan Ta'zir. Barulah jenayah dapat dikurangkan. Dan tidak mustahil, jika bersungguh-sungguh, jenayah yang besar tiada.

Inilah jalan penyelesaian yang Allah taala ajar kepada makhluk ciptaanNya manusia, khusus orang Islam. Allah taala Maha Mengetahui, Dia tahu akan kelemahan manusia. Selagi mana Menteri-menteri yang bertanggungjawab dalam Malaysia ini, khusus kerajaan UMNO sekarang, tidak mahu menjadikan AL-QURAN sebagai sumber RUJUKAN UTAMA dalam pemerintahan, maka segala itulah masalah yang ada sekarang tidak akan selesai, bahkan masalah yang ada sekarang akan menimbulkan bala dan bencana kepada semua rakyat di negara kita ini.

posted by Abu Mus'ab @ 2:53 PTG  
5 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::