:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

JADI MB TRG : ISTIDRAJ ATAU HIDAYAH ?
Selasa, Mac 25, 2008

Jadi MB Terengganu: Istidraj atau hidayah?

"Ahmad bin Said mungkin tak pernah terfikir akan menjadi MB Terengganu. Namanya hampir terpadam dari senarai calon UMNO/BN dalam PRU12 baru-baru ini. Tetapi siapa yang tak kenal Ahmad bin Said? Pantang maut sebelum ajal. Pantang menyerah kalah sebelum berlawan.

Dari seramai 24 ADUN BN, beliaulah yang berani terang-terangan tidak menyokong Idris Jusoh menjadi calon MB.Tup-tup, dalam kekalutan BN Terengganu 'menabalkan' balik Idris Jusoh menjadi MB, nama Ahmad bin Said pula yang diilhamkan Allah kepada pihak istana untuk dipilih menjadi MB Terengganu.

Pagi Selasa 25.3.2008 sejarah baru akan dipahat apabila Ahmad Said melangkah masuk ke pejabat MB Terengganu.Tetapi dalam masa yang sama beliau tidak akan menghadapi hari muka yang begitu mudah. Beliau telah menyanggah Pak Lah, UMNO Terengganu dan sebahagian penyokong UMNO/BN Terengganu.

Sekali lagi berpantang maut sebelum ajal.Kisah hitam lampaunya pula tidak mudah dilupakan rakyat khususnya di Kemaman dalam kes perobohan Masjid Bujal dan rumah rakyat. Beliau pernah menendang bakul di pasar Cukai, menyebut perkataan semi lucah dan kesat dalam DUN terhadap wakil rakyat PAS.

Apakah ada di kalangan mereka yang telah dizalimi itu berdoa kepada Allah lalu diperkenankan doa mereka yang dizalimi?Adakah menjadi MB Terengganu itu menjadi istidraj kepada Ahmad Said supaya dirasakan nikmat sementara waktu tetapi kemudiannya ditarik oleh Allah dengan cara mengejut dan menyayatkan, hasil dari kezalimannya terhadap rumah Allah dan rumah rakyat?

Atau menjadi MB Terengganu itu menjadi sebab kepadanya untuk menyesali perbuatannya yang lepas, memohon maaf kepada mereka yang dizalimi, dan kemudiannya mendapat hidayah dari Allah untuk memperjuangkan Islam bersama PAS pula kerana UMNO/BN sudah menolaknya jauh-jauh?

Sukar untuk diramal, tetapi keputusannya sekarang berada di tangan Datuk Ahmad bin Said, Menteri Besar Terengganu yang baru untuk berfikir dan membuat tindakan yang menyelamatkan bukan sahaja dirinya di atas dunia bahkan di Akhirat nanti.
posted by Abu Mus'ab @ 11:31 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::