:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

MINYAK RM3 SELITER
Selasa, Februari 23, 2010

Naikkan Minyak RM 3 Seliter 1 Mei Senang Cerita

1 Mei 2010 ni minyak akan naik. Tapi mekanismanya tak tahu lagi macamana.

Setiap seorang hanya boleh dapat subsidi satu kereta. Siapa ada kereta lebih dari satu kenalah tukar nama ke nama isteri, anak, adik beradik lain untuk layak dapat subsidi.

Sesiapa nak beli kereta , saya nasihatkan beli lepas 1 Mei 2010, sebab tak tahu kereta berapa cc yang akan dapat subsidi.

The Star 18 Feb 2010 pula melaporkan pengusaha stesen minyak pening kepala, mungkin kena tambah pekerja di stesen minyak nak semak MyKad.

Macam nilah. Saya nasihatkan Menteri berkaitan tak payahlah menyusahkan orang lain dengan macam-macam mekanisma yang menyebabkan orang susah nak tukar nama kereta, tukar Mykad yang rosak, tunggu 1 Mei 2010 nak tukar kereta.

Naik saja minyak 1 Mei 2010 ini , tak payahlah nak jual pada harga subsidi guna Mykad, ikut cc kenderaan dan macam-macam. Lagi banyak kosnya nanti.

Naikkan minyak 10 sen ke, 20 sen ke, 30 sen ke. Susah-susah naikkan RM 3 seliter boleh salurkan duit lebih untuk Kementerian Pelajaran, senang anak kita belajar. Habis cerita.

Cerita sebelum ini mengenai Krisis Kenaikan Harga Minyak di Malaysia 1 Mei 2010 di http://waghih. blogspot. com/2010/ 02/minyak- naik-1-mei- 2010-sedia- ikat-perut. html dan http://waghih. blogspot. com/2010/ 01/minyak- naik-1-mei- 2010-jualan- kereta.html
posted by Abu Mus'ab @ 10:17 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::