:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

DOA YANG MUSTAJAB
Selasa, September 01, 2009

Doa Yang Mustajab


Abu Said al-Khudri r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah Sallalahu 'alaihi Wasallam telah bersabda: "Setiap hari dan malam bulan Ramadhan Allah membebaskan begitu banyak ruh-ruh daripada neraka Jahannam. Dan kepada setiap orang-orang Islam pada setiap hari dan malam ada satu ketika di mana doanya pasti diterima." (Riwayat al-Bazzar)

Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Terdapat 3 orang yang doa-doa mereka tidak ditolak; Orang yang berpuasa sehinggalah dia berbuka puasa; Imam (pemerintah/ pemimpin) yang adil; Doa daripada orang yang dizalimi kerana doanya diangkat melebihi awan dan melaluinya terbukalah pintu-pintu langit, dan Allah berfirman: "Aku bersumpah dengan kemuliaanKu, sesungguhnya Aku akan membantu kamu walaupun pada suatu masa nanti." (Riwayat Ahmad)

Sahabat-sahabat seperjuangan sekalian... Pagi tadi, saya pergi isi minyak kereta. Memang betul ! Harga minyak RON 95 dah naik. Saya masih ingat lagi, sebelum minyak RON ini dilancarkan harganya hanya RM1.70 sahaja. Kemudian, saya isi 2 hari sebelum Merdeka, harganya dah jadi RM1.75. Tiba-tiba semalam, masuk 01 September harganya naik lagi kepada RM1.80. Memang CELAKA sungguh kerajaan UMNO/BN ini.

Dalam suasana rakyat Malaysia ingin merayakan perayaan Eidul Fitri, ditambah pula harga barang semakin naik, gula pula takda, kalu ada pun terhad, cuaca pula tak menentu, Yer..saya yakin inilah zaman kehancuran kerajaan Najib One Malaysia ni. Semakin bencilah rakyat kepada kerajaan UMNO ni. Allah taala Maha Agung dan Maha Berkuasa. Dia Maha Mengetahui apa yang berlaku ke atas hamba-hambaNya.

Kita, apa tugas? Kalau saya, saya akan ambil peluang dengan Ramadhan al-Mubarak ini untuk perbanyakkan doa moga-moga Allah taala ampunkan segala dosa yang telah saya lakukan sebelum ini. Ditambah, mudah-mudahan Allah taala memberi petunjuk dan panduan serta membalas segala kejahatan dan kezaliman yang kerajaan UMNO telah lakukan kepada kita semua. Tau tak? Kita semua sedang dizalimi !!! Takkan nak senyap jer.

Ingat ! Barangsiapa yang melihat seseorang membuat kemungkaran, maka hendaklah dia menegur dengan tangannya (kekuatan), jika tak mampu, tegurlah dengan lidah (memberi nasihat), dan jika tak mampu juga, bencilah dalam hatimu, ini merupakan selemah-lemah Iman...

abu Mus'ab
posted by Abu Mus'ab @ 1:59 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::