:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

SEBAB SULTAN MURKA IDRIS ?
Khamis, Mac 27, 2008

Sebab sebenar kenapa DYMM tak suka kat Deris

Kita selama ini telah ditipu hidup-hidup oleh PakLah dan Idris Jusoh. Idris dikatakan telah mendapat sokongan hampir kesemua rakyat Terengganu melalui 22 ADUN mereka. Sebab yang sama juga diwar-warkan oleh pak Lah kenapa beliau memilih Idris Jusoh sebagai MB Terengganu kedua. benarkah begitu?

Ternyatalah ini semua adalah pembohongan besar kedua-kedua manusia yang berkepentingan ini. Kekayaan Terengganu dalam bentuk petroleum dan royaltinya masih belum puas dihirup dan diagih-agihkan bersama-sama kroni seperti Patrick Badawi.

Walaupun pendapatan terengganu adalah kedua terbesar selepas Selangor yang berhampiran dengan ibukota KL, jumlah rakyat termiskin Terengganu adalah kedua terbesar selepas Sabah.

Selain itu, 22 ADUN tersebut telah dipanggil ke kediaman rasmi Idris Jusoh dan sesampainya di sana, mereka yang kebanyakannya muka-muka baru 'dipaksa menyatakan dengan sebulat suara' oleh idris Jusoh, Rosol Wahid dan lain-lain yang mereka menyokong kepimpinan Idris Jusoh menjadi MB penggal kedua.

Padahal, sekurang-kurangnya 12 ADUN secara senyap-senyap menyatakan sokongan kepada MB baru mereka. Nah, Saudara Mat Said sudah menjadi MB. Mereka-mereka sebelum ini mengugut akan meletakkan jawatan dan memaksa pilihanraya Terengganu semula jika Idris tidak jadi MB.

Beranikah mereka melakukan perkara itu sekarang? Samaada menjadi orang yang munafik dan menipu, ataupun mengambil risiko hilang kuasa jika Barisan Rakyat menang di terengganu, yang ada peluang cerah kerena rakyat Terengganu sudah mula benci penyokong BN yang menderhakai sultan kesayangan mereka.

Ini adalah satu lagi bukti rakyat terengganu menolak kepimpinan Idris Jusoh.
posted by Abu Mus'ab @ 3:57 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::