:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

PERANG SIBER
Isnin, Julai 09, 2007


Perlantikan Datuk Seri Azalina Othman Said oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bagi mengetuai Gerakkan memerangi Bloggers terutamanya yang tidak sehaluan dengan Kerajaan merupakan ancaman terkini kepada para Bloggers.

Peristiharan yang dibuat oleh Azalina semalam juga merupakan gendang perang yang seharusnya diambil serius oleh semua bloggers.

Para blogger selama ini bergerak secara independent dan masing-masing punyai hala tuju serta matlamat yang berbeza. Sama ada mereka bekerja untuk parti pembangkang atau tidak itu bukanlah persoalannya. Dunia bloggers menjemput semua individu yang punyai capaian internet untuk tampil mewajahkan pemikiran mereka di alam siber ini secara bebas.

Namun kecenderungan rakyat masakini mendapat tentangan hebat dari pihak Kerajaan Barisan Nasional yang amat terasa dengan usik-usik berbisa para bloggers.

Nampaknya, Kerajaan BN semakin tidak rasional dan pengistiharan perang siber ini membuktikan bahawa mereka amat terdesak dalam menangani limpahan fikiran dari segenap pelusuk minda bloggers.

Kerajaan BN juga akhirnya mempersembahkan taring ditaktornya kepada para bloggers yang mana pada hari ini jumlah bloggers semakin bertambah dari sehari ke sehari.

Apakah yang dimaksudkan dengan ‘fitnah oleh blogger’ dalam ucapan Azalina. Tidak cukupkah dengan penggunaan jentera media RTM dan Media Prima yang dimiliki oleh UMNO-BN untuk menyesatkan rakyat. Minggu Kini mereka melihat jalan alternatif bloggers di alam maya ini sebagai ancaman pula.

Jika inilah yang diidamkan oleh Kerajaan UMNO-BN, para blogger telah lama bersiap sedia. Kita tahu, dengan kuasa yang mereka ada pelbagai cara akan dilakukan. Cuma kita mahu agar juak-juak UMNO-BN yang ingin turut berpencak di medan Blog ini agar tidak cepat melatah dan letih.

Strategi kotor juga pastinya akan digunakan oleh mereka demi memenangi peperangan ini. Kita bersedia jika mereka ingin bermain ‘games’ ini tapi ingatlah bahawa kebenaran dan hak bersuara setiap rakyat itu adalah sesuatu yang harus dihormati.

Jangan kerana agenda segelintir pemimpin, juak-juak UMNO-BN ini menjadi seperti ‘Harimau dalam Zoo’. Muka sahaja garang tapi lehernya diikat dengan rantai ringgit UMNO-BN.

Dan ingatlah!!! Tiada jalan mudah untuk UMNO-BN menumbangkan Bloggers kerana setiap bloggers tidak memerlukan kawasan Parlimen atau sempadan geografi untuk bertindak. Kami juga tidak memerlukan undi untuk menang di alam siber ini.Oleh itu, jangan memandang rendah pada bloggers kerana tidak mustahil satu hari nanti UMNO-BN akan tumbang kerana gigitan bloggers ini.
posted by Abu Mus'ab @ 12:21 PTG  
4 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::