:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

PEGAWAI DI MESIR
Khamis, Julai 05, 2007


Salam..kembali lagi untuk entry edisi siasat yang terkini.

Kes berlaku pada awal tahun ini, bila mana datang satu rombongan perniagaan dari Malaysia. Turut menyertai rombongan tersebut seorang janda yang boleh dikatakan menariklah, walaupun sudah berumur, tetapi masih mempunyai paras rupa yang menarik, dia dikatakan menjual produk kecantikan, jadi tidak mustahillah janda nih mempunyai perwatakan yang menarik.

Yang nak dijadikan kisahnya, bila ada janda ni, seorang pegawai ni pun mulalah memulakan langkahnya. Pegawai ini, dah berumah tangga, dah ada anak, dan yang kelakar nya, pegawai nih siap mengaku pada janda nih, yang dia ni masih bujang. Benda ini, didengar sendiri oleh budak-budak mesir yang kebetulan berada semasa proses mengorat ni.

Pegawai ini, berkali-kali nak mengajak janda ni keluar, namun oleh sebab rombongan perniagaan ini kebanyakkan program mereka diuruskan oleh budak-budak mesir. Jadi, budak-budak mesir yang boleh mencium niat pegawai ni pun buatlah bermacam-macam alasan untuk menghalang.

Namun, disebabkan kelicikan pegawai ni, akhirnya dia berjaya juga membawa keluar janda ni. Yang memalukannya masa pegawai ni keluar, dia turut membawa pembantu peribadi yang dipercayainya yang juga budak mesir.

Dikatakan pegawai ini membawa janda ini keluar ke hotel, yang ada tarian gelek dan tidak ketinggalan pembantu peribadinya tadi. Mereka juga dikatakan keluar sampai ke lewat pagi. namun,yang amat dikesalkan, pembantu peribadi pegawai ini tak buat apa-apa untuk menghalang pegawai ini, tapi turut menyertai.

Tapi tak tahulah, kalau dia nak betulkan dari dalam, cuma edisisiasat tak nampak bagaimana cara untuk menegur mereka ini. Itulah kisah pegawai di mesir ini, pegawai mana yg buat tu, biarlah disimpan menjadi rahsia. Yang penting jadikan tauladan untuk mereka yang bergelar pegawai untuk menjaga nama baik pegawai itu sendiri.

Sekian entry untuk kali ini..layari blog http://edisisiasatmesir.blogspot.com/

p/s : Apa yang bermain di benak fikiran ambe lah, Pegawai mana satu yer ? Cuba Teke ...
posted by Abu Mus'ab @ 3:08 PTG  
4 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::