:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

UNGKAPAN YANG PERLU DIBERI PERHATIAN
Isnin, Jun 08, 2009

Ungkapan Yang Perlu Diberi Perhatian


Gandingan 3 Tungku iaitu Ulama, Profesional dan Aktivis adalah sangat penting. Masing-masing saling berkait dan saling memerlukan. Tanpa salah satu, maka binasalah ia.

Tergerak dalam hati saya nak mengungkap kembali apa yang dikatakan oleh Timbalan Mursyidul Am PAS Pusat, Ust Harun Din. Mudah-mudahan dengan ungkapan beliau, kita selaku pendokong dan penyokong PAS boleh bermuhasabah dan mengambil pertimbangan yang sewajarnya.

Antaranya iaitulah:

1- "Faktor kemenangan dalam pemilihan parti ialah kekerapan liputan dalam akhbar seperti (organ rasmi) Harakah dan (mingguan politik) Siasah atau media-media lain. "Justeru itu, musuh berpeluang besar mempromosikan individu-individu tajaan mereka bagi mendapatkan kemenangan dalam pertandingan parti," katanya, seperti dalam satu teks ucapan di Markaz Tarbiyah PAS di Gombak."

(Keahlian terbuka PAS) ini akan membuka peluang besar kepada Umno dan musuh luar negara untuk meramaikan ahli PAS bagi tujuan mempengaruhi pemilihan PAS atau memenangkan musuh Islam yang sedang berada di dalam.

2- "Sehingga kini kita tidak mempunyai mekanisme khusus bagi dijadikan perisai menghadapi musuh kerana strategi ini dilakukan oleh Amerika Syarikat di dalam organisasi Islam di peringkat dunia."

3- "Saya ingat, tidak ada saya sebut ("musuh dalam selimut"). Saya tidak kata dalam PAS ada musang berbulu ayam. Dan saya tidak kata ada musuh dalam selimut. "Tetapi saya sebut, musuh sentiasa ada, mungkin sebutan itu orang mengulas dan menambah," jelasnya.

4- Dr Haron hari ini berkata, dengan keahlian parti mencecah jutaan orang, sudah tentu musuh besar seperti Amerika Syarikat dan Israel merancang menggendalakan agenda Islam yang ingin dibawa PAS.

5- Dr Haron sebelumnya mengkritik sikap tidak patuh kepada pemimpin dan "lawan taukeh" yang disifatkannya sebagai "penyakit parti politik tidak Islam" agar tidak berjangkit ke dalam PAS.

"Penyakit ini susah dan beza yang paling nyata sekali bahawa jemaah atau pengikut hukumnya adalah wajib untuk mentaati dan mengikuti arahan kepimpinan lebih-lebih lagi oleh presiden."

Penyakit ini masih belum berjangkit, oleh itu hendaklah kita kembali dan mengikut petunjuk Rasulullah. Ketaatan itu hukumnya wajib, melawan taukeh hukumnya mendapat dosa kalau tidak menunaikan yang wajib," katanya.

6- "Kalau presiden membuat idea atau gagasan jika disokong oleh kepimpinan serta ulama dalam syura dan dibuat keputusan, bagaimana mungkin kita boleh menyanggahinya melainkan kita bawa balik untuk berbincang dalam keadaan yang beradab dan bersopan."

Saya berpandangan berdasarkan ilmu yang saya ada, ini memberi satu ketegasan dalam keberadaan kita dalam organisasi ISLAM. Cukuplah dengan ucapan penangguhan Dato' Presiden PAS dalam Muktamar Pusat 55 untuk menguatkan lagi apa yang telah diutarakan oleh Ust Harun Din dan dijadikan sebagai iktibar dan panduan kita bersama dalam meneruskan agenda perjuangan Islam di bumi Malaysia ini.
posted by Abu Mus'ab @ 3:16 PTG  
1 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::