:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

WAJIB SOKONG PAS
Rabu, Januari 14, 2009

Wajib Bersama Jemaah Islam


Telah menyebut Huzaifah al-Yamani dalam satu hadis soheh daripada Imam al-Bukhari, beliau menyebut bahawa : " Adalah semua sahabat ketika itu bertanyakan kepada Rasulullah SAW tentang Kebaikan. Sedangkan aku sendiri bertanyakan kepada Rasulullah SAW tentang Keburukan kerana takut keburukan tersebut terkena kepada diriku. Maka aku berkata kepada Rasulullah SAW : Sesungguhnya kami ini berada di dalam Jahiliyyah dan kejahatan, maka kemudian datanglah engkau membawa kebaikan (Islam). Adakah selepas ini akan datangnya keburukan? Nabi SAW menjawab: Ya. Dan aku bertanya lagi: Adakah selepas keburukan ini akan datangnya kebaikan? Nabi SAW menjawab: Ya, tapi padanya ada cacat-cela. Aku bertanya: Apakah cacat-cela itu? Nabi SAW menjawab: Satu kaum yang mendapat petunjuk bukan daripada petunjukku, dan mengamalkan ajaran bukan daripada ajaranku, yang mana kamu mengenali mereka dan mengingkari mereka. Aku bertanya lagi: Maka adakah selepas kebaikan ini adanya keburukan? Nabi SAW menjawab: Ya, Wujudnya pendakwah-pendakwah yang mengajak manusia ke pintu Neraka, Sesiapa yang ikut mereka, maka mereka akan masuk ke Neraka juga. Aku pun bertanya kepada Rasulullah SAW: Ya Rasulullah SAW, sifatkanlah kepada kami siapa mereka itu? Nabi SAW menjawab: Mereka adalah daripada kulit (bangsa) kita dan percakapan mereka sama dengan kita. Aku bertanya lagi: Jadi, apa yang patut aku lakukan untuk menjauhkan diriku daripada mereka? Nabi SAW menjawab: Bersamalah kamu dengan Jemaah Islam dan Kepimpinan Islam. Aku bertanya lagi: Maka apa yang patut aku lakukan sekiranya Jemaah dan Kepimpinan Islam tiada? Nabi SAW menjawab: Jauhkan dirimu daripada kaum yang sesat itu sekalipun kamu terpaksa memakan akar kayu atau kamu mati di dalam Islam (Syahid)".


Muslimin / muslimat sekalian, jelas dalam hadis di atas menyebut bahawa kita orang Islam diarahkan oleh Nabi SAW agar bersama, menyokong, mendokong, memangkah Jemaah Islam dan Kepimpinan Islam. Maka dalam konteks kita berada di Malaysia, sudah tentunya Parti Islam Semalaysia (PAS) yang WAJIB kita sokong, bersama, dokong dan memangkah.
posted by Abu Mus'ab @ 10:30 PG  
3 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::