:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

SENSITIVE KE KITE NI
Selasa, Januari 13, 2009

SENSETIVE KE KITE NI

Salam Sahabat seperjuangan semua. Semoga sahabat sekalian diberkati, dirahmati dan diampuni dosa-dosa yang lalu, insyaAllah.

Dikesempatan yang terbatas ini, ni baru sahaja pulang dari Offshoare. Kebiasaannya, sebelum naik offshoare, saya akan updatekan dulu artikel baru dalam blog saya ni. Tetapi memandangkan masa yang terlalu sempit, tak dapat nak postkan yang baru. Walaubagaimanapun, dengan masa ni, saya cuba kuatkan azam postkan yang baru, bagi melihat blog saya tidaklah begitu usang ditelan artikel yang lama.

Baiklah, sekarang ini adalah musim Pilihanraya Kecil P.036 Kuala Terengganu. Di samping itu, berlakunya keganasan yang amat zalim oleh rejim Zionis Israil laknatullah dan jua Amerika laknatullah yang menyerang habis-habisan sahabat-sahabat Islam di Palestin.
Daripada 2 kejadian ini, saya berharap kita sama-sama berdoa pada Allah taala, agar memberi kemenangan kepada Parti Islam PAS dalam pilihanraya kecil ini. Dan seterusnya Allah taala memberi pertolongan kepada orang Islam dan pejuang-pejuang Islam di Palestin, khususnya Hamas bagi melenyapkan tentera rejim zionis Israil dari muka bumi Allah taala ini.

Di samping kita berdoa untuk keselamatan dan kemenangan Islam di Palestin dan di Kuala Terengganu, perkara yang perlu kita lakukan adalah WAJIB kita memBOIKOT barangan mereka. Antaranya KFC, PIZZA HUT, MACDONALD, NESTLE, COLGATE, PANTENE, HUGGIES, DRYPERS, KOTEX, MAGGIE, NESCAGE, MILO, JOHNSON & JOHNSON, NOKIA, LADY CHOICE, ORAL-B, AMBI PURE, DOVE, PALMOLIVE, DETTOL, HEAD & SHOULDER, MOTOROLA, GARNIER, KLEENEX, DOWNY, KIT-KAT, ESSO, MOBIL, SHELL, A&W, ENERGIZER, POWER, NIKE, SUNQUICK, PEPSI, COCA-COLA, HACKS, HALL, WALLS dan banyak lagi.


Rasanya jika kita semua memboikot produk di atas, cukuplah untuk melumpuhkan ekonomi Israil laknatullah. Hukumnya WAJIB boikot produk di atas. Dan produk-produk di atas adalah tergolong di dalam perkara yang SHUBHAH.

Akhirnya, sama-samalah kita bermuhasabah. Lihat kesan yang berlaku ke atas sahabat-sahabat kita di Palestin. Kemungkinan mereka yang telah mati dibunuh, dibom, di kerat kepala dan ditembak adalah hasil dari duit poket kita sendiri. Astaghfirullah al- 'Azim...
posted by Abu Mus'ab @ 12:03 PTG  
2 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::