:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

AKIBAT LEMAHNYA IMAN
Jumaat, Disember 26, 2008

Akibat Lemahnya Iman


Rasanya sahabat dan sohabiah telah melihat blog Adibah laknatullah itu. Ini menggambarkan sesuatu yang perlu kita sama-sama muhasabahkan. Sikap acuh tak acuh di kalangan pimpinan negara kita terhadap perkara yang bersangkutan dengan agama Islam, menyebabkan musuh Islam dengan tidak ada rasa takut dan gerun, berani mempersendakan Nabi kita Muhammad Sollallu 'alaihi wasallam. Menghina Nabi SAW. Macam-macam dibuat oleh mereka laknatullah.

Dengan demikian, saya berharap sahabat-sahabat sekalian, ketahuilah, sekiranya anda tidak gunakan Ilmu yang anda miliki untuk memberi kefahaman kepada masyarakat sekarang yang amat dahagakan ilmu agama, maka saya bimbang, takut anda akan tergolong dalam kalangan orang yang rugi lagi merugikan di dunia dan akhirat.

Buatlah pertimbangan yang sewajarnya, dekatilah masyarakat, janganlah kita berada di kalangan sesama kita, usrah di kalangan kita sahaja, sedangkan di cawangan takda, bak kata berada di zon selesa. Masih ada masa untuk diperbetulkan. Fikir-fikirkanlah...



Kuat

Besi itu kuat tetapi api mampu melelehkannya.api itu kuat tetapi air mampu memadamkannya.air itu kuat tetapi matahari mampu mengeringkannya.matahari itu kuat tetapi awan mampu menutupinya.awan itu kuat tetapi angin mampu memindahkannya.angin itu kuat tetapi manusia mampu menahannya.manusia itu kuat tetapi marah dapat menguasainya.marah itu kuat tetapi tidur dapat mengatasinya.tidur itu kuat namun mati ternyata lebih kuat.yang paling kuat adalah kebaikan, walau ia sudah mati..
posted by Abu Mus'ab @ 9:42 PTG  
2 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::