:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

DI MANA ULAMA' MUDA
Sabtu, Disember 06, 2008

Di Mana Ulama' Muda


Alhamdulillah, petang tadi berjayanya satu Program Mega Urusan Ulama' PAS Kawasan Dungun. Saya ditugaskan sebagai Setiausaha program ini. Nadwah Kepimpinan Ulama' PAS Kawasan Dungun. Inilah program yang dinantikan oleh para pendokong PAS yang melibatkan kepimpinan di semua peringkat.

Nadwah ini membincangkan tentang hala tuju para ulama' dan pendokong PAS selepas berlalunya Mu'tamar Tahunan PAS Pusat dan Mu'tamar Ulama' PAS Pusat yang diadakan di Perak baru-baru ini.

Program ini dibentangkan oleh al-fadhil Ustaz Nik Muhamad Zawawi bin Salleh. Beliau merupakan AJK Dewan Ulama' PAS Pusat. Apa yang difokuskan di sini adalah dalam pembentangan beliau ada menyebut tentang DI MANA ULAMA' MUDA? ULAMA PELAPIS? Dengar kata, ramai yang telah pulang dari belajar timur tengah, khusus Mesir. Tapi hakikatnya, beliau menyebut : TIDAK ADA !

Tidak ada graduate from Azhar yang balik sanggup berjuang untuk PAS. Kalau adapun hanya sebilangan kecil. Amat sedikit jika hendak dibandingkan yang sepatutnya boleh bekorban untuk PAS.

Jadi, kesempatan ini, ana merayu kepada sahabat-sahabat, kerja-kerja jugak, tapi jangalah kerana kerjaya, keluarga, dan anak-anak, menjadi batu penghalang untuk sama-sama memperjuangkan PAS di mata masyarakat.

Ana sebut di sini bahawa : "al-Waziifatul Laisat Hadafat, wa laakin al-Waziifatul hiya al-Wasiilah" ... Tak perlu ana uraikan maknanya. Kalu tak faham, tanyalah... Ana sebut hanya sekadar nak menyatakan yang ana tak nak sahabat-sahabat menyesal di kemudian hari. Kerana MATI tak tau bila masanya.

InsyaAllah Allah taala bersama dengan hambaNya yang ISTIQAMAH dan yang berjuang untuk agamaNya.
posted by Abu Mus'ab @ 12:56 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::