:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

MEMAHAT SEJARAH ?
Khamis, Jun 07, 2007

Memahat Sejarah ?(tipu Hadhari, bohong Bestari)
Pada 2 April 2007, sempena merayakan 3 tahun BN memerintah semula Terengganu telah diadakan malam yang ditemakan dengan Memahat Sejarah mencipta Tamadun.

Program yang telah diadakan di stadium negeri itu anjuran Kerajaan Negeri dengan kerjasama jabatan berkenaan termasuk Unit Komunikasi Negeri; Jabatan Pendidikan Negeri; Perbadanan Perpustakaan Awam Terengganu; Jabatan Penerangan Negeri; Lembaga Muzium Negeri dan Unit Pengurusan Maklumat Negeri

Didalam majlis tersebut peserta telah dibahagi dengan buku yang menonjolkan kejayaan ( kononya) kerajaan Terengganu pimpinan Umno sepanjang 3 tahun tersebut.

Antara yang menarik dan hendak dimaklumkan di sini ialah kandungan yang terdapat dalam buku yang dibahagi bahagikan tersebut.

Dulu pernah di tulis, tipu biarlah bertempat.

Kalau kerja tak betul, kerja tak jujur, akan terselak dan terselah juga betis yang berkarat penuh dengan parut kudis.Pakai seluar jeans berjenama sekalipun.

Muka 3 buku tersebut memamparkan gambar seorang warga emas memegang surat hakmilik tanah.Dengan wajah yang penuh kegembiraan mak cik ini pula mengangkat ibu jari ( Mungkin tanda bagus dan setuju) ataupun mungkin dah berpuluih tahun tunggu surat hakmilik kini barulah dapat.

Saya agak tentu dah lama sangat beliau mengharapkan surat hakmilik tanah tersebut.maka kini beliau sangat gembira. Kisah bagaimana seorang anak yang mendapat surat hakmilik bagi pihak ayahnya menangis terkedu kedu apabila MB ketika itu Hj Abd Hadi Awang menyampaikan surat Hak milik Tanah tentu masih diingati.

Kejadian yang berlaku di Dungun itu sangat menyayat hati kerana Ayah beliau yang memohon tanah tersebut telah meninggal dunia.Ditakdirkan tahun 1999 PAS memerintah Terengganu dan pada tahun 2003 baru lah tanah ayah beliau diluluskan oleh Kerajaan PAS ketika itu. . .

Kita kembali pada kepada gambar mak cik wargaemas tadi, cuba perhatikan betul betul surat hakmilik yang beliau pegang itu.
Cuba amati betul betul tarikh surat hakmilik tanah Mak Cik Minah Hasan ini, ianya didaftarkan pada 13 Ogos 2003.ya tarikh itu ianya didaftarkan di Pejabat Tanah oleh pendaftar tanah Daerah. BN menang semula di Terengganu 23 Mac 2004 ?


Jadi...... 13 Ogos 2003 siapa Kerajaan masa tu? Jelas bukan? kenapa yang diheboh hebohkan kononya BN yang memberi surat hakmilik tersebut.Tipu lagi....Tipu Hadhari, Bohong bestari......"
posted by Abu Mus'ab @ 1:14 PTG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::