:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

UMNO GAGAL MEMERINTAH MALAYSIA
Sabtu, Januari 01, 2011

PAS Wajib Ganti Umno

Tup .. Tup .. 2011.. dah 5 tahun Blog Hidup Hanya Untuk Islam, Shamatun berada di alam maya ini. Sekejap jer rasa. Pelbagai pengalaman dan ranjau dialami dalam usaha mengekalkan dan mengupgradekan Blog Shamatun ini..

Ada juga sahabat-sahabat bertanya dan menyatakan cadangan: "Enta tak nak tukar ker Layout Blog Shamatun tu?"..Saya beri jawapan: "Sayang la nak tukar Layout lain." Rasanya dengan layout ini, rasa dah memadai dan sesuai sehingga masa yang akan mendatang..insyaAllah..

Jika kita melihat fenomena Sambutan Tahun Baru semalam, pelbagai ragam manusia dapat kita saksikan. Ada yang minum arak secara terbuka, melakukan aksi Ghairah secara terbuka, ada yang membuat pra provokasi, ada yang merempit, ada yang saling berkejaran dengan anggota polis trafik, ada yang menyalak melolong macam anak-anak Syaitan, yang memang tak sedarkan diri, di samping kedapatan kondom-kondom bertebaran di sana sini. Inilah Kejayaan UMNO APCO memerintah Malaysia, negaraku yang tercinta.. Hakikatnya, Umno Gagal Memerintah Malaysia..

Sebelum ini, pada 7 Disember 2010, hari Selasa, masing-masing orang Islam menyambut Awal Muharram, Ma'al Hijrah. Hampir semua jabatan dan agensi menyambutnya. Bahkan kerajaan Malaysia yang dipelopori oleh Umno turut merayakannya dengan dihangatkan suasana dengan penganugerahan Tokoh Ma'al Hijrah 1432 kepada Dr Zety Aziz Akhtar, yang berpenampilan menampakkan rambutnya, senang citer tidak menutup aurat..Nampak sangat Kepimpinan Umno ni Jahil dalam Hal Agama, lebih-lebih lagi menampakkan "Ulama" Muda Umno ni Penakut dan Dayyus..Memang Umno Gagal Memerintah Malaysia ini..

Dah masuk tahun ke 11, Malaysia berada di era Milinium..Ingatkan rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu semakin kaya-raya, ingatkan ramai orang Cina dan India yang memeluk agama Islam, ingatkan ramai pemuda-pemudi yang memiliki tanah perumahan persendirian, ingatkan ramai peniaga yang menginfaqkan hasil keuntungannya untuk kerja-kerja kebajikan, ingatkan rakyat Malaysia hidupnya semakin senang dan tidak menyusahkan orang lain, ingatkan yuran persekolahan samada di peringkat rendah hingga IPT FREE, ingatkan bayaran perubatan di Hospital Kerajaan FREE, ingatkan pendapatan rakyat Malaysia semakin meningkat..Umno Gagal Merintah Malaysia..

Rupa-rupanya, rakyat semakin susah..yang senang, hanya Menteri..yang senang hanya kroni-kroni Umno ni..kroni-kroni Menteri Umno yang kaya, yang mendapat laba, yang mendapat keuntungan atas angin..sedangkan rakyat merana, merempat, mencuri, merompak, membunuh, dek kerana sara hidup yang tidak mencukupi..ditambah pula dengan kenaikan harga minyak petrol, diesel, gula dan gas..hanya orang bodoh sahaja yang menyatakan bahawa kenaikan ini adalah baik untuk rakyat ! Confirm Umno Gagal Memerintah Malaysia ini..

Seterusnya, kita melihat pada hari ini, gejala tidak sihat seperti kelakuan zina yang berleluasa, kecurian di sana sini, rompakan yang mengakibatkan kematian, pembuangan bayi hasil perbuatan zina di kalangan remaja, orang Islam yang tidak segan silu meminum arak dan main judi, terutama di kalangan remaja, pemimpin Umno apa kurangnya, kemudian, wanita-wanita yang jahil yang tidak menutup auratnya, yang menyatakan menutup aurat ini adalah tidak Wajib, ada juga remaja yang menganggap bahawa dengan memakai rantai selain emas, adalah tidak berdosa..Yang terkini, kes Rogol Amah yang dilakukan oleh Menteri Umno di zaman pemerintahan Pak Lah..Sah! Kerajaan Umno ni Kerajaan yang Tidak Berkat..

Begitulah akibatnya, apabila Hukum Allah taala tidak dilaksanakan, tidak dijadikan sebagai sumber perundangan yang utama, tidak dijadikan sumber kehakiman yang tertinggi, tidak dijadikan ketetapan hukuman bagi pesalah..Allah taala ni Maha Berkuasa, Maha Mengetahui..Dia amat Mengetahui akan kelemahan ciptaan-Nya. Manakan tidak, sememangnya manusia diciptakan dalam keadaan Lemah.

Sayugia bagi manusia menjadikan hukum-hakam Allah taala sebagai jalan penyelesaian utama terhadap segala kekalutan dan kehuru-haraan yang sedang berlaku tika ini..Tetapi melihat kepada Umno Apco yang amat degil dan bodoh sombong, mengenepikan ketetapan Allah taala, sanggup mendahulukan undang-undang jajahan Barat..maka memang patut PAS Ganti Umno..

PAS Wajib Ganti Umno..
posted by Abu Mus'ab @ 6:41 PTG  
4 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::