:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

KESAN PRODUK SYUBHAH
Selasa, Jun 30, 2009

Kesan Penggunaan Produk Syubhah


Salam Perjuangan dan Salam Ukhuwah...

Jam 09.30 pagi, ana selamat sampai di Epot Kertih, Alhamdulillah. Setelah 3 minggu ana takda kesempatan untuk mencari rezeki di Offshoare sehinggalah hari Ahad baru-baru ini, barulah dapat naik semula. Sekarang, dah selesai Shutdown.

Dikesempatan kali ini, suka ana mengingatkan diri ana khususnya dan kepada sahabat-sahabat seperjuangan, menyentuh soal pentingnya menjaga diri daripada memakan, meminum, dan menggunakan serta memiliki produk-produk yang Syubhah iaitulah Produk Israil Yahudi, Amerika dan Sekutunya.

Sama-sama kita berfikir dan mengkaji. Apakah kesannya jika kita melakukan hal yang demikian tadi? Pernah tak kita mengkajinya? Menelitinya? Apakah benar apa yang telah Allah taala nyatakan dalam al-Quran berkenaan supaya menjaga hal ini? Benar tak apa yang telah Nabi SAW sabdakan akan hal ini?

Ana nak bermuhasabah. Setakat pemerhatian ana dalam masalah ini, walaupun kesan yang berlaku akibat memakan, meminum, menggunakan dan memiliki produk Syubhah ini tidaklah dapat dikesan dengan jangka masa yang singkat, harus diingatkan ia akan memakan jangka masa yang panjang.

Pelbagai alasan dicipta untuk mengharuskan penggunaan barangan tersebut. Kadang-kadang kerana sebab 'anak-anak', meraikan kawan-kawan, meraikan kawan sekerja, kerana keluarga, dan pelbagai lagi. Acctually, ini semua hanya pengaruh dari syaitan. Kesan daripada berterusan seseorang itu dalam menggunakan produk Syubhah ini. Ini kesannya...

Juga, menyebabkan diri seseorang itu merasa diri sendiri tidak yakin akan tanggungjawab yang diamanahkan. Walaupun pelbagai teguran dan nasihat telah diberikan oleh orang yang berpengalaman dan berilmu, namun tetap juga mempertahankan dan mengikut hawa nafsu dari Syaitan tersebut. Sehinggakan hendak melaksanakan sesuatu amanah TIDAK MAMPU. Merasakan tidak akan ada orang yang sanggup bekerjasama dengannya. Akhirnya menyebabkan sesuatu organisasi itu lemah dan kuyu.

Sebabnya kerana merasakan diri sendiri betul, dan angkuh dengan segala apa yang ada. Sebab itulah, apa yang disebutkan oleh Allah taala dalam al-Quran, apa yang Nabi SAW sebutkan dalam hadisnya, dan apa yang para alim ulama sebutkan dalam fatwanya, merupakan panduan utama dalam kehidupan kita. Walaupun kita rasa hukum tersebut tidak sehati sejiwa dengan kita. Kita WAJIB menerimanya dengan niat: "InsyaAllah Allah taala akan memberkati diri aku, isteri aku, anak-anak aku, keluarga aku, kerjaya aku dan kehidupan aku".

Ana pernah sebutkan perkara ini kepada sahabat-sahabat seperjuangan. Agar dapat menjaga diri dan keluarga dari memakan, meminum dan menggunakan serta memiliki produk Israil Yahudi, Amerika dan sekutunya. Ini penting untuk Thabat dan Istiqamah dalam perjuangan Islam ini. Khusus dalam PAS ! Produk Alternatif telah banyak sekarang. Atas diri masing-masing sahaja.

Kalau tak percaya, cubalah yer...
posted by Abu Mus'ab @ 1:28 PTG  
4 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::