:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

AULAWIYATNYA DI MANA?
Jumaat, Jun 19, 2009


Aulawiyatnya Di Mana?


Dalam keadaan sibuk sekarang dengan isu Kerajaan Perpaduan sekarang, ditambah dengan teguran ayahanda kepada anakanda yang menjadi isu panas juga, biasalah ini merupakan ujian Allah kepada kita semua selaku pendokong PAS, satu-satunya jemaah Islam di Malaysia ini.

Sedangkan lidah lagi tergigit, suami isteri pun ada kalanya bertikam lidah, inikan pula kita semua. Cuma dalam keadaan sekarang, kita mesti menyedari bahawa musuh kita BN/ UMNO sedang memanipulasikan isu ini di mata masyarakat sehinggakan isu rasuah yang besar di kalangan mereka, kes pembunuhan kejam yang melibatkan pimpinan UMNO disenyapkan, isu-isu gejala sosial (akhlak) di kalangan mereka disembunyikan, isu-isu kemasyakatan disenyapkan dan pelbagai isu lain disimpan dalam peti sejuk dan lain-lain lagi. Media-media yang dimiliki oleh kerajaan UMNO sekarang ini adalah begitu jahat dan kejam.

Kita memerhatikan disebabkan kurangnya didikan agama yang berterusan dan tarbiyyah dalaman, kita amat mudah melatah terikut-ikut dengan keadaan yang ada sekarang, media-media yang dikuasai oleh UMNO.

Isu yang berlaku dalam jemaah kita, buat apa kita perbesarkan? Kita jajakan di mata-mata orang UMNO? Yang sepatutnya ! Kita kena bangkitkan dan teruskan dalam web-web kita, blog-blog kita dengan mendedahkan segala bentuk rasuah dan penyelewengan, kejahatan dan kezaliman serta ketidakbetulan kerajaan UMNO ini dan jua kepimpinannya. Biarkan sahaja media-media yang dikuasai mereka sahaja. Saya yakin mereka yang berada dalam media-media yang memporak-perandakan PAS ini, pasti mereka akan mendapat balasan yang setimpalnya daripada Allah taala, samada terhadap dirinya atau kepada keluarganya.

Jangan pula kita menjadi di kalangan mereka yang memanaskan lagi keadaan. Ibarat 'batu api'. Api yang dipanaskan, jika disimbah dengan minyak, maka semakin bertambah panaslah ia. Hal ini adalah amat dilarang dalam Islam. Bahkan hukumnya adalah Haram.

Berkata Huzaifah r.a. katanya: "Rasulullah SAW bersabda: " Tidak dapat masuk Syurga seseorang yang gemar mengadu domba" (muttafaqun ilaihi)

Kita sama-sama pasakkan perjuangan, perkasakan tarbiyyah, dengar dan taat terhadap arahan kepimpinan, istiqamah dalam menuntut ilmu agama, sahut cabaran pimpinan kita, menjaga hubungan antara kita dengan Allah taala dan menjaga akhlak kita. InsyaAllah PAS akan Memerintah Malaysia !
posted by Abu Mus'ab @ 10:18 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::