:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

JAMBATAN KECIL UNTUK HANTU DI CHENDERING
Ahad, Januari 18, 2009



Alhamdulillah PAS Menang

Setelah hampir sebulan, jentera PAS Kawasan Dungun berkampung di Dun Batu Buruk. Saya bekerja atas stand Urusan Ulama Kawasan Dungun, Pemuda PAS Dun Paka dan PAS Cawangan Cacar Baru. Alhamdulillah, saya kuatkan semangat juang dan realisasikan segala bentuk bantuan kesan daripada tarbiyyah yang saya telah perolehi samada di Malaysia ataupun di mana-mana sahaja.

Tidaklah saya duduk diam, bimbang azab menimpa. Kerana telah wujud pelbagai ancaman dan balasan bagi mereka yang meninggalkan dan mencipta pelbagai alasan untuk tidak mahu memberi sumbangan kepada PRK Parlimen Kuala Terengganu ini. Bukan hendak mendabik dada, tapi inilah kewajipan kita semua selaku mereka yang telah banyak memperolehi pelbagai bentuk tarbiyyah.

Cerita yang berlaku di Pusat Pembuangan Undi di Sekolah Menengah Chendering, memang saya ditugaskan di sini. Pelbagai kerenah dialami sepanjang jam 08 pagi hingga 05 petang. Mendabik dada berdepan dengan musuh utama, UMNO laknatullah.

Kebetulan di situ, wakil PAS takda. Secara tak langsung, aku mengepalai keadaan di situ. Alhamdulillah berkat doa-doa dan amalan Rasulullah SAW ketika berdepan dengan tentera Ahzab di Peperangan Badar, saya bacakan doa-doa tersebut, sehingga jelas kelihatan UMNO kat situ dalam tekanan dan ketandusan petugas. Ditambah para petugas UMNO cukup takut dan gerun dengan suasana yang berlaku pada masa itu. Sehingga meminta bantuan daripada FRU dan Polis.

Di situ, ada satu jambatan kecil " Titi" telah dibina oleh UMNO pada malam pembuangan undi berdekatan Bansal Panas mereka. Tujuannya adalah tak lain tak bukan, ingin memudahkan "Hantu-hantu" memasuki ke pos mereka. Alhamdulillah, saya kuatkan semangat berdepan dengan Jentera UMNO dengan meminta beberapa orang petugas PAS agar menjadi "guard" di jambatan tersebut. Tidak kira, PAS atau UMNO atau PKR atau sape-sape, tidak dibenarkan keluar masuk jambatan tersebut. Demi KEADILAN dan menyelamatkan PAS daripada ditipu oleh UMNO laknatullah.

Keadaan demikian berlarutan sehinggalah adanya pelbagai usaha oleh puak-puak UMNO dan semua pihak ingin melalui jambatan itu. Akhirnya UMNO terpaksa akur dengan tindakan saya itu. Lagipun perkara ini telah diwartakan Tidak Dibenarkan melaluinya oleh SPR dan Ketua Polis sendiri. Sepatutnya polis yang jaga, bukan PAS. Ini tandanya Polis adalah senjata UMNO.

Akhirnya, masa pembuangan undi semakin tamat. Saya diminta oleh pimpinan PAS negeri agar bergerak ke tepi Bangsal Panas mereka. Apa nak jadi, jadilah kali ini. Pelbagai cacian dan maki hamun didengari oleh UMNO laknatullah ini.

Kami tabahkan keadaan sehinggalah jam 5 petang, saya akhiri dengan TAKBIR ! TAKBIR ! TAKBIR !. InsyaAllah mendapat mendapat KEMENANGAN.
posted by Abu Mus'ab @ 3:08 PTG  
2 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::