:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

ANTARA KEJAYAAN KERAJAAN TERENGGANU
Isnin, Mei 26, 2008

Aksi Panas di Siang Hari, Semakin Berani

Tindakan muda mudi rakyat Terengganu kini sudah menjadi semakin berani. Mereka tanpa segan silu ‘bergurau senda’ dan mempamerkan ‘aksi panas’ walaupun di khalayak ramai.

Biarpun terik panas matahari di waktu tengahari, beberapa tempat ‘spot’ di sekitar bandaraya Kuala Terengganu pasti akan dapat dilihat muda-mudi berdua-duaan dan memadu kasih.

Fenomena ini dilihat semakin menjadi-jadi sejak kerajaan memakai slogan ‘Islam Hadhari, Terengganu Bestari’ bermula pada tahun 2004 sehinggalah kini. Kalau dahulunya, tumpuan muda-mudi untuk bertemu janji hanya di pantai-pantai dan taman rekreasi, kini ia semakin menular dan cukup berani ber ‘dating’ di sekitar Hypermarket, tempat lalu lalang orang ramai.

Mungkin mereka yang melakukan ‘amalan songsang’ ini tidak merasa segan dan silu kerana tidak ada siapa yang menegur perbuatan mereka.

Maka timbul persoalan, adakah masyarakat kita sudah menjadi begitu ‘moden’ setelah Kuala Terengganu diisytihar sebagai bandaraya?Atau kemungkinan masyarakat muda mudi yang begitu bebas kerana mereka mengetahui bahawa tidak ada petugas ber ‘otoriti’ dari pejabat agama yang akan menegur mereka?

Kegiatan sumbang ini tidak boleh dibiarkan kerana ia akan membawa kepada masalah yang lebih ‘kronik’ sekiranya masyarakat kita menjadi sebuah masyarakat yang sudah benar-benar tidak peduli !
posted by Abu Mus'ab @ 9:07 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::