:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

ISLAM MENANG LAGI
Rabu, Julai 15, 2009

ISLAM Menang Lagi


Alhamdulillah... PAS menang lagi dalam Pilihanraya Kecil. Terbaru di Manek Urai. Tanda Allah taala Maha Berkuasa lagi amat Kasihkan AgamaNya.

Benar apa yang Allah taala sebutkan dalam al-Quran, dalam Surah al-Imran, ayat 104, yang bermaksud: "Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak Yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (menegakkan Islam), dan menyuruh berbuat Segala perkara Yang baik, serta melarang daripada Segala Yang salah (buruk dan keji). dan mereka Yang bersifat demikian ialah orang-orang Yang berjaya."

UMNO pernah berkata melalui lidah pimpinan tertingginya bahawa "Sesiapa yang menyokong UMNO masuk Syurga." Apabila saya mendengar kalam ini, saya terfikir dalam diri saya mungkin UMNO ni buang tebiat, nak mampus lah tu.

Perasan tak, sejak akhir-akhir ni, UMNO yang dah nak mampus ni semakin hari bercakap pasal ISLAM. Macam yang berlaku semalam dalam majlis perasmian Tilawah al-Quran peringkat Kebangsaan di UTP, macam tak percaya apa yang disebutkan oleh perasmi tersebut. Bagi saya, baguslah tu. Cuma yang bangangnya sejauh mana perlaksanaannya dan kesungguhan untuk berpegang kepada al-Quran dalam keadaan al-Quran, as-Sunnah, Ijma' Ulama dan Qias tidak dijadikan rujukan utama dalam pemerintahan Negara Malaysia ni. Betul UMNO ni buang tebiat.

Berbalik kepada kemenangan PAS di Manek Urai menggambarkan bahawa Allah taala memang bersama-sama dengan Jemaah yang memperjuangkan Islam. Sepertimana yang Allah taala telah jelaskan dalam al-Quran, surah al-Mujaadilah, ayat 22 yang bermaksud: " Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadanya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah redha akan mereka dan mereka redha (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. merekalah penyokong-penyokong (ugama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (ugama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya.

Tentang berlakunya kurangnya majoriti kemenangan PAS kali ini, banyak faktor yang menyebabkan berlakunya demikian. Antaranya tahukan? Majoriti penduduk di Manek Urai tidak memiliki kemudahan Internet macam kita di bandar ni. Yang ada hanyalah saluran tv yang dikuasai kerajaan UMNO sekarang. Ditambah pulak dengan sogokan dan tawaran-tawaran yang ditawarkan sekiranya UMNO menang contoh pembinaan Jambatan yang bernilai RM 7 juta. Pelbagai perkhidmatan dan benda yang diberikan oleh UMNO dalam PRK kali ni, sehingga nilainya mencecah berbelas-belas juta.

Tapi Alhamdulillah, Allah taala memberi kemenangan kepada PAS juga akhirnya. PAS memperjuangkan ISLAM. Sedangkan UMNO memperdagangkan ISLAM. Walaupun di sana, kita perlu bermuhasabah akan kekurangan majoriti ini. Mungkin ini satu tanda daripada Allah agar kita mesti bekerja lebih kuat lagi dalam Pilihanraya yang akan datang khusus dalam PRU 13.

Ini merupakan tanda Allah kasihkan Jemaah Islam PAS. Sama-samalah kita berjuang sungguh-sunguh, dekatkan diri kepada Allah taala, sepertimana yang disebutkan dalam ayat 104 dalam Surah al-Imran di atas. TAKBIR !!!
posted by Abu Mus'ab @ 7:47 PG  
0 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::