:: WaJiB ::
:: ToLaK BN ::
:: JaM CaiRo ::
:: RaDio KaHeRaH ::
:: Al-QasSaM ::

:: NaSyiD.FM ::

:: TaQwiM ::
:: ProDuK SyuBhaH ::

:: AkHbaR PiLiHaN ::

:: LaMaN InFO ::

:: MoNeY ChAnGeR ::

Unit

Daripada

Kepada



:: PaLesTiNe ::

:: AnDa PeNGunJunG Ke ::
:: Template By ::

Free Blogger Templates

BLOGGER

ONE MALAYSIA KENE LAKSANAKAN HUKUM ISLAM
Jumaat, Mei 22, 2009
"One Malaysia" Kene Laksanakan Hukum Islam

Dengan keadaan sosial dan jenayah yang semakin berleluasa dan meningkat sekarang ini, maka sudah sampai masanya One Malaysia mesti melaksanakan Hukum Islam iaitulah Hukum Hudud, Qisas dan Ta'zir.

Walaupun pagi tadi saya telah satu kenyataan bahawa kes jenayah telah berkurangan, tapi saya masih lagi berpegang bahawa jenayah semakin kritikal dan semakin tegang. Telah dinyatakan oleh Allah taala dalam al-Quran yang menyebut: "Apabila telah berlaku percanggahan dan masalah dalam urusan kehidupan maka hendaklah kamu merujuk kepada al-Quran dan as-Sunnah Nabi SAW".

Dengan kes yang terbaru iaitulah suasana sedih yang menyelubungi Tanah Perkuburan Islam Jalan Bendahara, Ipoh, semalam, apabila mangsa pembunuhan kejam, Wah Yah Matzi, 42, dan anak lelakinya berusia lima tahun, Ermin Denish dikebumikan dalam satu liang lahad.

Kedua-dua beranak itu dan pembantu rumahnya warga Indonesia, Dani Miasih, 21, mati dibunuh oleh seorang perompak yang dipercayai penagih dadah di Taman Pinji Seni, kelmarin.

Kes yang sebelum ini adalah berlakunya rompakan secara profesional berjumlah RM8 juta. Sebelum tu lagi, kes ragut yang menyebabkan kematian seorang perempuan yang sedang hamil dan pelbagai kes lain yang amat teruk, yang akhirnya menyebabkan kematian.

Saya setuju sangat apa yang telah diutarakan dalam blog Ust Nasaruddin Hassan Tantawi. Apa keje Polis ni? Duk dalam bilik yang berhawa dingin jer ker? Saya tengok kat kawasan saya ni, Polis duk menghabiskan minyak dengan kononya meronda-ronda dengan kereta rondanya. Padahal kes mencuri semakin berleluasa, pemuda minum arak sana-sini.

Dalam masalah Jabatan Agama Islam benarlah apa yang diperkatakan oleh Ust Din dalam blognya. Saya tak nak menghuraikannya. Cukup nak menguatkan memang betul. Dasar makan gaji buta. Syubhah pulak tu. Banyak lagi Jabatan dan Agensi lagi yang bertanggungjawab dalam hal ini. Masing-masing pakat jaga 'Periuk Nasi'. Akibatnya anak isteri menjadi mangsa, rakyat yang berdosa menjadi mangsa. Bukan kah ini dosa besar namanya. Ker guane para Ustaz/ zah sekalian?

Sebab tu lah. Kalau kerajaan "One Malaysia" sekarang nak menyelesaikan masalah ini, caranya adalah tidak lain dan tidak bukan adalah dengan melaksanakan hukum Islam ini; Hudud, Qisas dan Ta'zir. Jika masih berdegil, memang sah kerajaan "One Malaysia" yang ada hari ini adalah kerajaan Sekular bukan Kerajaan Islam. Dan memang sah kerajaan hari ini adalah kerajaan yang memerintah dengan mengikut telunjuk Yahudi dan Amerika laknatullah. Dan sesungguhnya gejala sosial dan jenayah ini tidak akan pulih bahkan semakin teruk dan parah.

Saya amat berharap kepada semua sahabat-sahabat yang inginkan masyarakat yang aman, berkat, selamat dan sentosa, sama-sama kita berganding bahu, sama-sama menyatakan hal kebenaran ini, sama-sama menegur kerajaan yang corrupted ini. Jangan takut. Sesungguhnya Allah taala bersama dengan orang yang memperjuangkan, membenarkan dan meninggikan agamaNya.

Akhirnya saya berminat nak akhiri kalam ini juga walaupun secara peribadinya rasa tak selesa juga, tapi kerana kerajaan "One Malaysia" ni mengamalkan Sistem Sekular, dalam blog Ust Din, beliau mengakhiri dengan segala yang baik itu datangnya dari Allah swt dan segala yang buruk itu dari Kerajaan UMNO dan BN. Tapi saya dengan segala yang baik itu datangnya dari Allah swt dan segala yang buruk itu dari Kerajaan "One Malaysia" ini .

posted by Abu Mus'ab @ 9:40 PG  
4 Comments:
Catat Ulasan
<< Home
 
:: My PeRsoNaL ::





:: SeCanGkIR KaSiH ::
:: ArTikeL TeRKiNi ::
:: ArKiB iLmIYyAh ::
:: PaRTi PAS ::
:: BloGGeR ::
:: JaLiNan ILMU ::
:: TV OnLiNe ::